Енергодарська ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області


Наповнення бюджету

опубліковано 8 жовт. 2018 р., 00:18 isp web   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 00:18 ]

Юліана Козаченко: «Запорізькі платники спрямували до бюджетів понад 4,2 мільярда гривень ПДФО»

 

Оподаткування зарплат та інших доходів платників податків Запорізької області дозволило поповнити бюджети на 4 мільярди 288,8 мільйона гривень. Як повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, надходження податку на доходи фізичних осіб за вісім місяців перевищили рівень минулого року на 796,8 мільйона або майже на 23 відсотки.

Із загальної суми до державного бюджету надійшов 1 мільярд 72 мільйони, що майже на 200 мільйонів більше, ніж торік. До місцевих скарбниць перераховано 3,2 мільярда, порівняно з аналогічним періодом 2017 року зростання склало 597,6 мільйона.

На сьогодні в регіоні нараховується майже 57 тисяч платників ПДФО, серед яких 41,3 тисячі – юридичні та 15,4 тисячі – фізичні особи. Найбільші відрахування забезпечили підприємства з виробництва електроенергії, неорганічних хімічних речовин, вантажного залізничного транспорту, добування залізних руд, обробки металевих виробів та заклади освіти.

На збільшення надходжень податку вплинули декілька факторів, зокрема, підвищення мінімальних зарплат, спільний контроль органів виконавчої влади і місцевого самоврядування за своєчасністю виплати заробітних плат на рівні не менше встановленого законодавством, а також заходи з детінізації ринку праці.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Наповнення бюджету

опубліковано 8 жовт. 2018 р., 00:17 isp web   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 00:17 ]

Юліана Козаченко: «Запорізькі платники екологічного податку перерахували до бюджетів майже 216 мільйонів гривень»

 

Підприємства Запорізького регіону за вісім місяців поточного року сплатили до бюджетів усіх рівнів 215,8 мільйона гривень «екоподатку» (без врахування даних великих платників, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, у порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 30 мільйонів або на 16 відсотків.

Більшу частину екологічного податку отримали бюджети місцевих громад – майже 119 мільйонів, що на 16,5 мільйона більше, ніж торік. До держбюджету направлено понад 97 мільйонів, сума зростання до січня-серпня 2017 року – 13,5 мільйона.

Найбільші відрахування податку забезпечили суб'єкти господарювання м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 176,4 мільйона, Вільнянського, Запорізького, Новомиколаївського районів – 18,6 мільйона, м. Запоріжжя – майже 12 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 2,5 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 2,2 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 1,3 мільйона.

Усього на території регіону працюють понад 2,5 тисячі підприємств, які під час своєї діяльності здійснюють викиди забруднюючих речовин у довкілля або розміщують чи утворюють радіоактивні відходи.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Наповнення бюджету

опубліковано 8 жовт. 2018 р., 00:16 isp web   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 00:16 ]

Запорізькі платники перерахували до місцевих бюджетів майже 128 мільйонів гривень акцизного податку

 

З початку року представники роздрібної торгівлі спрямували до місцевих бюджетів Запорізького регіону майже 128 мільйонів гривень акцизного податку. Крім того, до скарбниць громад надійшло 29,6 мільйона гривень плати за ліцензії на право здійснення оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

Також за вісім місяців поточного року виробники підакцизної групи товарів до бюджетів усіх рівнів спрямували понад 1,5 мільйона гривень, а імпортери сплатили 32 мільйони акцизу.

У сфері обігу підакцизних товарів фахівці фіскальної служби провели 840 перевірок суб'єктів господарювання. У результаті виявлених порушень законодавства були застосовані фінансові санкції у розмірі 24,4 мільйона гривень та донараховано 19,3 мільйона акцизного податку.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Трудові відносини

опубліковано 8 жовт. 2018 р., 00:01 isp web   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 00:01 ]

Кожен працівник має отримувати легальну заробітну плату: запорізькі роботодавці та представники контролюючих органів обговорили норми чинного законодавства

 

Легалізація трудових відносин, підвищення рівня оплати праці, боротьба із зарплатами "в конверті" – це пріоритетні завдання спільної роботи фіскальної служби Запорізької області, Головного управління Держпраці, Пенсійного фонду, служби зайнятості та місцевих органів влади. Саме ці питання були розглянути на семінарі для представників підприємств регіону, який нещодавно пройшов у обласному центрі.

 У ході обговорення начальник відділу планування контрольно-перевірочної роботи ГУ ДФС у Запорізькій області Віктор Аркатов зазначив, що легалізація трудових відносин – це один із найважливіших чинників, який забезпечує повноту надходжень до бюджетів податків та зборів. Він повідомив, що протягом поточного року співробітники фіскальної служби провели 146 документальних перевірок, за результатами яких донараховано 84,2 млн грн., а завдяки заходам з детінізації відносин в сфері зайнятості населення легалізовано працю 6447 робітників.

Також Віктор Аркатов зазначив, що між фіскальною службою та управлінням держпраці організована взаємодія та обмін інформацією щодо легалізації найманої праці. Зокрема, з початку року органами ДФС передано 8 матеріалів перевірок з встановленими порушеннями трудового законодавства, а Головним управлінням Держпраці направлено до ГУ ДФС у Запорізькій області 12 матеріалів з порушенням податкового законодавства.

Крім того, на семінарі були розглянуті практичні питання, що стосуються державного нагляду і контролю за додержанням законодавства про працю, які здійснює державна служба України з питань праці, зокрема, черговість і оформлення результатів перевірок, штрафи за порушення трудового законодавства, ризики, що несе роботодавець та працівник при використанні незадекларованої праці.

 

Представник управління пенсійного фонду повідомила, що на веб-порталі Пенсійного фонду відкрито доступ до Реєстру застрахованих осіб, де кожен працівник може переглянути свої дані щодо нарахованої заробітної плати та суми сплачених внесків до пенсійного фонду.

Також було наголошено, що всі роботодавці (підприємства, установи, організації та громадяни – суб’єкти підприємницької діяльності) при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись норм законодавства, адже розмір заробітної плати впливає на пенсійне забезпечення та страховий стаж для призначення пенсій.

Під час семінару слухачі поставили чимало запитань до контролюючих органів. Так, відповідаючи на питання щодо розміру заробітної плати та єдиного соціального внеску, представник фіскальної служби роз’яснив, що роботодавці нараховують 22% єдиного соціального внеску на суму заробітної плати кожного працівника. Мінімальний страховий внесок у 2018 році становить 819,6 грн. Якщо нарахована заробітна плата найманих працівників менше мінімально встановленої (в 2018 році - 3723 грн.), роботодавець зобов'язаний донарахувати єдиний внесок до мінімального страхового внеску.

Коментуючи питання стосовно сплати єдиного внеску для фізичних осіб-підприємців, Віктор Аркатов наголосив, що сума єдиного внеску за себе не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Електронні сервіси ДФС

опубліковано 7 жовт. 2018 р., 23:59 isp web   [ оновлено 8 жовт. 2018 р., 00:00 ]

Юліана Козаченко: «Запорізькі платники отримали майже 189 тисяч сервісних послуг»

 

З початку року територіальні підрозділи фіскальної служби Запорізької області надали мешканцям регіону майже 189 тисяч адміністративних послуг. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, яка зазначила, що цей показник перевищив кількість наданих послуг за відповідний період 2017 року на 78 тисяч.

182 тисячі адмінпослуг запоріжці отримали у центрах обслуговування платників, що на 76 тисяч більше минулорічного рівня. Тільки у серпні громадянам та представникам бізнесу було надано 24 тисячі сервісних послуг у територіальних органах фіскальної служби регіону, що майже вдвічі більше, ніж у серпні минулого року.

Запорізькі платники активно користуються перевагами дистанційного спілкування з фіскальною службою через мережу Інтернет. На сьогодні показник електронної звітності по нашій області становить 73 відсотки. А до сервісів оновленого «Електронного кабінету платника податків» за вісім місяців 2018 року звернулись 82,3 тисячі запорізьких користувачів.

Нагадуємо, що «Електронний кабінет» має відкриту частину із загальнодоступною інформацією, а також закриту – в ній можна отримати персоніфіковані дані. Щоб мати доступ до цих даних, необхідно скористатися ключем електронного підпису. Такі ключі видаються безкоштовно в Акредитованих центрах сертифікації. Із детальною інформацією щодо отримання електронних ключів можна ознайомитися на сайті фіскальної служби за посиланням http://acskidd.gov.ua/

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Підприємством-платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів зареєстровано філію, яка здійснює продаж таких товарів. Хто є платником акцизного податку?

опубліковано 7 жовт. 2018 р., 23:58 isp web   [ оновлено 7 жовт. 2018 р., 23:58 ]

Підприємством-платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів зареєстровано філію, яка здійснює продаж таких товарів. Хто є платником акцизного податку?

Платником акцизного податку є особа – суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Суб’єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку за місцезнаходженням пункту продажу товарів не пізніше граничного терміну подання декларації акцизного податку за місяць, в якому здійснюється господарська діяльність.

Суб’єктами господарювання є господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до ГКУ, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку (п. 1 ч. 2 ст. 55 Господарського кодексу України).

Такі суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.

Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій (ч. 1 ст. 95 Цивільного кодексу України).

Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення (ч. 3 та ч. 5 ст. 95 ЦКУ).

Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є суб’єкт господарювання, зокрема юридична особа.

Як наслідок, філія такої юридичної особи не може бути зареєстрована як платник акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Зазначена норма передбачена п.п.  212.1.11, п.п. 212.3.1 прим. 1 ст. 212 Податкового кодексу.

Підприємство передає майно за договором безоплатної позики. Чи оподатковується ПДВ така операція?

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, у тому числі операції з безоплатної передачі.

Постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв’язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

За договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов’язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду та такої ж якості (ст. 1046 Цивільного кодексу України).

Таким чином, безоплатна передача майна на підставі договору позики, що визначається як постачання,  підлягає оподаткуванню ПДВ на загальних підставах.

Зазначена норма визначена  п.п. 14.1.191 ст. 14, п.п. «а» п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України.

Комісіонер, за договором комісії, здійснює продаж підакцизних товарів, які належать комітенту. Хто є платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів?

Платником акцизного податку є суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів.

За договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов’язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента (ст. 1011 Цивільного кодексу України).

Отже, платником акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів є комісіонер, як особа, яка здійснює реалізацію товарів (в тому числі через власні пункти продажу).

Виникнення обов’язку із нарахування та сплати акцизного податку у інших осіб (у тому числі власника товару) не передбачено.

Обов’язок із нарахування та сплати акцизного податку у інших осіб (у тому числі власника товару) не виникає.

Зазначена норма передбачена п.п 212.1.11 ст. 212 Податкового кодексу України.

Платник єдиного податку виплачує дивіденди нерезиденту.

Як сплачується податок з доходів нерезидентів?

Платник єдиного податку, який здійснює на користь нерезидента - юридичної особи або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва на території України) будь-які виплати з доходів із джерелом їх походження з України, отриманим таким нерезидентом, здійснює нарахування та сплату податку з доходів нерезидента в порядку, розмірі та у строки, встановлені розділом III Податкового кодексу.

П.п. 141.4.2. ст. 141 Податкового кодексу визначено, що резидент, який здійснює на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-яку виплату з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності, утримує податок з таких доходів за ставкою в розмірі 15% (крім доходів, зазначених у п.п. 141.4.3 - 141.4.6 та 141.4.11) їх суми та за їх рахунок.

 Податок сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Отже, у разі виплати нерезиденту доходу, отриманого від провадження господарської діяльності з джерелом походження з України, платник єдиного податку під час такої виплати повинен утримати податок з доходів нерезидента.

Податок з доходів нерезидента сплачується до бюджету під час такої виплати за  рахунок нерезидента.

Зазначена норма передбачена п.п. 141.4.2. ст. 141; п. 297.5 ст. 295 Податкового кодексу.

Підприємство відвантажило товари на спрощеній системі оподаткування, а оплату отримало, сплачуючи податок на прибуток. Які податкові наслідки?

Платником податку на прибуток, який обліковує різниці, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму доходу, отриманого як оплата за товари (роботи, послуги), відвантажені (надані) під час перебування на спрощеній системі оподаткування.

Отже, якщо платник податку на прибуток отримав оплату за товари (послуги), що були відвантажені (надані) у минулих роках під час перебування на спрощеній системі оподаткування, то фінансовий результат податкового (звітного) періоду необхідно збільшити на суму доходу, отриманого як оплата за такі товари (роботи, послуги).

Зазначена норма передбачена пп. 140.5.12 ст. 140 Податкового кодексу України.

Підприємством нараховано найманому працівнику премію за минулі податкові періоди. Який порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб?

Заробітна плата це - основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Заробітна плата є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.

Якщо нарахування фонду оплати праці здійснюються за попередній період, зокрема, у зв’язку з уточненням кількості відпрацьованого часу, виявленням помилок, вони відображаються у фонді оплати праці того місяця, у якому були здійснені нарахування (п.п.1.6.2 р.1 "Інструкції зі статистики заробітної плати", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 13.01.04 №5).

Отже, доплати, надбавки і премії, які нараховуються платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму, включаються до складу його заробітної плати і підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб і військовим збором у тому місяці, в якому здійснені нарахування.

Зазначена норма передбачена пп.14.1.48 ст.14, пп.163.1.2 ст.163, пп.168.1.1 ст.168 Податкового кодексу України.

Що потрібно для укладення договорів про визнання електронних документів: новації 2018 року

З початку року  електронний документообіг здійснюється на підставі Договору про визнання електронних документів.

Для цього необхідно надіслати до фіскального органу за основним місцем обліку в електронному вигляді заяву про приєднання (F/J1392001).

При цьому, уже діючий договір є чинним, поки не закінчиться термін дії ЕЦП, за допомогою яких він був підписаний. Отже повторно відправляти "Заяву про приєднання до договору (F/J1392001)"  не потрібно.

Для заповнення реквізитів «до договору про визнання електронних документів» слід скористатися відомостями про такі договори, що розміщені на сайті ДФС, у відкритій частині “Електронного кабінету” (за посиланням – https://cabinet.sfs.gov.ua/contract).

Так, зокрема, у лівій частині сторінки “Електронного кабінету” у розділ “Договір про визнання електронних документів” необхідно обирати відповідний договір із ДФС за місцем обслуговування.

Нагадаємо, що за допомогою ключів електронного цифрового підпису (ЕЦП) платники податків можуть отримати доступ до он-лайн сервісів фіскальної служби.

Посилені сертифікати електронного цифрового підпису застосовуються при надсиланні звітності до органів ДФС та митної служби, Пенсійного фонду України та інших відомств.

Платник ПДВ протягом 12 місяців не здійснював постачання товарів та послуг. Чи можна анулювати реєстрацію платника  ПДВ?

Реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку.

Таке виключення з реєстру платників ПДВ відбувається, зокрема, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає фіскальному органу декларації з ПДВ та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов’язання чи податкового кредиту.

Отже, якщо у платника ПДВ протягом 12 послідовних податкових місяців відсутні операції з постачання та при цьому наявні обсяги придбання за рахунок яких сформовано податковий кредит, то підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ відсутні.

Зазначена норма передбачена п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.

Отримали подарунок від підприємства? Дізнайтесь про оподаткування

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Зазначена норма застосовується тільки у разі надання подарунків у натуральній формі.

Законом України "Про державний бюджет на 2018 рік" від 07.12.2017 року № 2246 V-ІІІ, з 1 січня 2018 року мінімальна заробітна плата встановлена у розмірі 3 723 гривні.

Отже, якщо в 2018 році вартість подарунка, який надається юридичною особою фізичній особі, не перевищує 930,75 грн. (3723 грн. х 25%), то його вартість не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Якщо вартість подарунка перевищує у 2018 році 930,75 грн., то він оподатковується за ставкою 18%, з урахуванням натурального коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Податкового кодексу.

Крім того, такий подарунок оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%.

У Податковому розрахунку за формою №1ДФ вартість подарунків відображається за ознакою доходу «160».

Зазначена норма визначена пп.165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу України.

 ГУ ДФС у Запорізькій області

Звільнено від ПДВ експорт олійних культур

опубліковано 23 вер. 2018 р., 22:43 isp web   [ оновлено 23 вер. 2018 р., 22:43 ]

Звільнено від ПДВ експорт олійних культур

 

            З 01.09.2018 набрав чинності Закон України від 22.05.2018 р. № 2440-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України олійних культур».

            Згідно внесених змін до п. 63 підр.2 р. XX  «Перехідні положення» ПКУ тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ операції з експорту:

з 1 вересня 2018 року до 31 грудня 2021 року соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД);

з 1 січня 2020 року до 31 грудня 2021 року насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД).

            Положення  цього пункту не поширюються на операції з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту сільськогосподарськими підприємствами - виробниками соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД) та насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД), вирощених ними на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису.

 

         Який порядок інформування роботодавців, якщо перевіркою виявлено наявність порушень застосування платником податку  податкової соціальної пільги?

Міністерством фінансів України наказом від 19.05.2017 №514 затверджено «Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форму Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу».

Порядок №514 визначає процедуру інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування ним податкової соціальної пільги, виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок.

Також Порядок №514 визначає порядок інформування роботодавця про позбавлення платника податку - працівника такого роботодавця або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу.

Положення Порядку №514 поширюються на роботодавців, працівники яких допустили порушення застосування податкової соціальної пільги.

Контролюючий орган, що здійснює аналіз показників податкової звітності, повідомляє роботодавця про наявність виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок порушень платником податку - працівником такого роботодавця застосування податкової соціальної пільги, про позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу відповідно до норм п.п. 169.2.1, 169.2.4 статті 169 Податкового кодексу.

У зазначених випадках складається Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за формою, затвердженою наказом МФУ №514, якщо платник податку отримував її більше ніж за одним місцем нарахування (виплати) доходу або у разі отримання доходів, зазначених у п.п  169.2.3 ст. 169 Податкового кодексу.

Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю – юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юрособи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю - самозайнятій особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження з повідомленням про вручення.

         Чи може бути платником єдиного податку фізична особа-підприємець,  що надає послуги Інтернетзв’язку?

 

         Згідно зі ст.1 Закону України від 18.11.2003 № 1280-IV «Про телекомунікації» Інтернет - всесвітня інформаційна система загального доступу, яка логічно зв’язана глобальним адресним простором та базується на Інтернет – протоколі, визначеному міжнародними стандартами.           Відповідно до п.1 ст.42 Закону № 1280 діяльність у сфері телекомунікацій здійснюється за умови включення до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, а у визначених законом випадках також за наявності відповідних ліцензій та/або дозволів. Частиною 7 ст.42 Закону № 1280 визначений вичерпний перелік видів діяльності у сфері телекомунікацій, які підлягають ліцензуванню.

            Термін «послуга Інтернет – зв’язку» законодавством не визначено, водночас, Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, встановлено, що послуга з доступу до Інтернету – це забезпечення можливості з’єднання кінцевого обладнання споживача з Інтернетом.
            Оскільки вид діяльності з надання послуг доступу до Інтернету не входить до переліку видів діяльності, що підлягає ліцензуванню, визначеному ч.7 ст.42 Закону № 1280, необхідність отримання ліцензії на вказаний вид діяльності відсутня.

            Таким чином, фізична особа – підприємець, що надає послуги Інтернет – зв’язку, може бути платником єдиного податку.

 

         Чи виникає право на податкову знижку, якщо за навчання студента сплатили не члени його сім’ї першого ступеня споріднення?

 

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (брат, сестра, дід, баба та інші особи), то право на податкову знижку щодо таких сум відсутнє.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.263 ст. 14; п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

         При продажу нерухомого майна на яку дату у продавця виникають податкові зобов’язання з ПДВ, якщо дата переходу права власності на таку нерухомість та дата оплати за неї різні?

 

           Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

     а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

     б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
           Враховуючи зазначене, у продавця при продажу нерухомого майна податкові зобов’язання з ПДВ виникають на дату події, що сталася раніше, а саме, або на дату зарахування коштів від покупця, або на дату складення документа, що засвідчує факт переходу права власності на таку нерухомість.

 

         Які способи подання юридичною особою заяви для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування?

 

     Податковим кодексом (п. 298.1 ст. 298) визначено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

     Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:

     1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
     2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
     3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
     4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». 

 

         З якої дати вважатиметься платником ПДВ підприємство при добровільній реєстрації?

 

У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.

 

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:

 

- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних;

 

- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено.

 

Зазначена норма передбачена п. 183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

 

Як здійснити коригування показників в уточнюючому податковому розрахунку за ф. № 1ДФ?

У разі самостійно виявлених податковим агентом помилок у поданому розрахунку за формою № 1ДФ здійснюється коригування податкового розрахунку.

Тобто уточнюючий податковий розрахунок за формою № 1ДФ подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання.

Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

Уточнюючий податковий розрахунок подається на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містить інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.

Коригування показників розділу I здійснюється наступним чином:

- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати "1" - на виключення рядка;

- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати "0" - на введення рядка;

- для заміни одного помилкового рядка іншим, потрібно повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується "1" - рядок на виключення, а в другому - "0" - рядок на введення.

Коригування показників розділу IІ підрозділу «Військовий збір» здійснюється наступним чином:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення ****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Зазначений порядок визначений п. 4.1 - 4.4 "Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку", затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4.

Матеріальна допомога на оздоровлення оподатковується податком на доходи фізичних осіб

 

Об'єктом оподаткування фізичної особи - резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

 

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

 

Якщо виплата матеріальної допомоги на оздоровлення передбачена положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до заробітної плати та включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у місяці, в якому здійснено її фактичне нарахування.

 

Суми матеріальної допомоги на оздоровлення є базою нарахування єдиного внеску у місяці, у якому роботодавець нараховує суму відпускних.

 

Зазначена норма передбачена  пп. 163.1.1 ст. 163, пп. 164.2.1 ст. 164 Податкового кодексу України.

 

         Як  оподатковуються податком на доходи фізичних осіб виграші та призи?

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).

Податковим агентом - оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку з доходів фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Крім того, податкові агенти - оператори лотереї у податковому розрахунку за формою 1ДФ відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них податку.

У податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого виграшу, суми нарахованого на нього податку, а також відомості про фізичну особу - платника податку, яка одержала дохід у вигляді виграшу (призу).

Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою 18%.

Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв’язку з отриманням такого доходу.

Доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.

Зазначена норма визначена пп. 164.2.8 ст. 164 та п. 170.6. ст. 170 Податкового кодексу України.

 

 ГУ ДФС у Запорізькій області

Реформування ДФС України

опубліковано 23 вер. 2018 р., 22:42 isp web   [ оновлено 23 вер. 2018 р., 22:42 ]

Новостворені податкові інспекції надають послуги платникам податків Запорізької області

 

Фіскальна служба Запорізької області наближається до завершального етапу реалізації дворівневої системи контролю та адміністрування податків і зборів, відповідно до якої Головне управління ДФС у Запорізькій області здійснюватиме фіскальні функції, а сервісне обслуговування відбуватиметься на районному рівні.

На даний момент вже утворено 11 управлінь ГУ ДФС області, у складі яких сформовані 12 державних податкових інспекцій. Об'єднані державні податкові інспекції втратили статус юридичної особи та припиняють свої повноваження.

Нагадаємо, минулого року до Головного управління ДФС у Запорізькій області з районних інспекцій разом із профільними підрозділами перейшли аудиторські функції, адміністрування податків і зборів з юридичних осіб, фізичних осіб, а також контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів та погашення податкового боргу.

Робота територіальних управлінь, які функціонують в області, зосереджена тільки на обслуговуванні платників податків. Адже саме вони мають безпосередній контакт із мешканцями регіону.

Отже, платники податків Запорізької області можуть звертатися до територіальних підрозділів, які виконують повноваження Головного управління ДФС на відповідній території:

Олександрівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області – територія Олександрівського, Шевченківського та Комунарського районів м. Запоріжжя;

Вознесенівське управління – Вознесенівський, Дніпровський, Заводський та Хортицький райони м. Запоріжжя;

Бердянське управління – м. Бердянськ, Бердянський та Приморський райони;

Пологівське управління – Пологівський, Більмацький та Розівський райони;

Оріхівське управління – Оріхівський та Гуляйпільський райони;

Токмацьке управління – м. Токмак, Токмацький та Чернігівський райони;

Василівське управління – Василівський та Михайлівський райони;

Мелітопольське управління – м. Мелітополь, Мелітопольський та Веселівський райони;

Якимівське управління – Якимівський та Приазовський райони;

Енергодарське управління – м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровський та Великобілозерський райони;

Вільнянське управління – Вільнянський, Новомиколаївський райони (у Вільнянській державній податковій інспекції), Запорізький район (у Запорізькій державній податковій інспекції).

Докладна інформація про Територіальні управління (структуру, контакти, адреси) розміщена на сайті фіскальної служби: http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/struktura/, http://zp.sfs.gov.ua/anonsi-ark/19054.html.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області



Електронне митне декларування

опубліковано 23 вер. 2018 р., 22:39 isp web   [ оновлено 23 вер. 2018 р., 22:39 ]

"Електронна митниця" в дії: на Запоріжжі понад 42 тисячі декларацій оформлено в онлайн режимі

 

Показник електронного митного декларування в Запорізькій області становить майже 100 відсотків. Усього за вісім місяців фахівці Запорізької митниці ДФС оформили понад 42 тисячі митних декларацій в електронному вигляді.

Електрона взаємодія з митними органами дозволяє суб'єктам господарювання економити час і ресурси. Крім того, про ефективність онлайн сервісів свідчить динаміка скорочення середнього часу митних процедур. На сьогодні кожна митна декларація оформлюється, у середньому, за 1 годину 11 хвилин.

Також значно прискорює митне оформлення експортних та імпортних поставок застосування принципу "єдиного вікна", завдяки якому митниця, інші контролюючі служби та підприємства здійснюють інформаційний обмін в електронній формі.

Все більше учасників зовнішньоекономічної діяльності надають перевагу цьому дієвому механізму. З початку року за допомогою системи "єдиного вікна" у Запорізькій області оформлено близько 90 відсотків митних декларацій.

 

Запорізька митниця ДФС

Боротьба з контрабандою та митними правопорушеннями

опубліковано 23 вер. 2018 р., 22:38 isp web   [ оновлено 23 вер. 2018 р., 22:38 ]

Запорізькі митники викрили спробу незаконного ввезення Maserati

 

Спробу ввезення та розмитнення дорогої автівки за заниженою вартістю попередили співробітники Запорізької митниці ДФС та Управління захисту економіки в Запорізькій області Національної поліції.

Як було встановлено, громадянка України ввезла зі Сполучених Штатів Америки у контейнері через Одеський морський торговельний порт автомобіль "MASERATI GHIBLI" 2015 року випуску. 13 вересня вона подала до митного оформлення за місцем проживання декларацію, у якій вказала, що вартість автомобілю становить 9500 доларів США.

Натомість, як з'ясували фахівці митниці та поліції,в результаті опрацювання наданої інформації та отриманих відомостей з відкритих інформаційних ресурсів, ціна продажу через онлайн-аукціон даного транспортного засобу становить 17250 доларів США (488679гривень за курсом НБУ).

За фактом надання неправдивих відомостей щодо ціни транспортного засобу 18 вересня співробітники Запорізької митниці стосовно громадянки завели справу про порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

На даний час автомобіль тимчасово вилучено.

 

Запорізька митниця ДФС

1-10 of 632