Методичні вказівки по створенню ОСББ Крок перший – підготовка Для початку необхідно утворити ініціативну групу зі створення ОСББ. Така ініціативна група повинна складатися не менш як з трьох власників квартир чи нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Об’єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Ініціативній групі варто здійснити низку заходів, а саме:
Крок другий – установчі збори Скликає ініціативна група. Повідомлення. Для цього потрібно оповістити всіх співвласників про проведення установчих зборів. Про проведення установчих зборів необхідно письмово повідомити усім власникам житлових та нежитлових приміщень будинку не менш як за 14 днів до дати проведення. Повідомлення надається кожному власнику під розписку або рекомендованим листом. Повідомлення про проведення зборів(додаток1) Повідомлення на дошках оголошень(додаток 2) У повідомленні вказується:
Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх власників або їх уповноважених осіб. У голосуванні беруть участь лише власники (їх уповноважені особи). Це важливо! Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників. Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано необхідної кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим. Письмове опитування під час установчих зборів об’єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", а саме:
За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування. Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів. Приклад протоколу установчих зборів співвласників багатоквартирного будинку. Збори приймають рішення про створення ОСББ і затверджують його статут. Приклад типового статуту ОСББ. Згідно зі статтєю 7 Закону України «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» Статут ОСББ складається відповідно до Типового статуту. У статуті має бути визначено:
Увага: Статут може містити також інші положення, що є істотними для діяльності об’єднання та не суперечать вимогам законодавства. Включення до статуту відомостей про склад співвласників не є обов’язковим. Крок третій - державна реєстрація ОСББ Для здійснення державної реєстрації ОСББ необхідно звернутися до державних реєстраторів відділу з питань реєстрації. Реєстрація ОСББ, назва яких збігається з іншими ОСББ, не допускається, і орган держреєстрації перевіряє, чи немає вже зареєстрованих ОСББ з таким найменуванням. При наявності ОСББ з тотожнім найменуванням, Вам буде надане повідомлення про відмову у державній реєстрації, що не перешкоджає Вам усунути недоліки та надати документи для держреєстрації повторно. ОСББ розташовується за місцем знаходження будинку. Уповноважена установчими зборами особа (заявник) подає безпосередньо або надсилає рекомендованим листом до органу держреєстрації такі документи:
Відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники приміщень та заявник. Документи, що подаються до органів держреєстрації, складаються державною мовою, прошиваються та нумеруються. Заява про державну реєстрацію ОСББ заповнюється заявником та зберігається в органі держреєстрації. Відповідно до статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та
громадських формувань" документи, що подаються для державної
реєстрації, мають бути викладені державною мовою. Установчий
документ та рішення викладаються у письмовій формі, прошиваються,
пронумеровуються та підписуються засновниками (учасниками), уповноваженими ними
особами або головою та секретарем загальних зборів 1. Перевірити наведені у заяві про державну реєстрацію відомості, комплектність поданих документів та відповідність їх діючому законодавству. Якщо заявник подав не всі необхідні документи або вони не відповідають вимогам законодавства, повідомити про це заявника і повернути його документи з повідомленням про зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації або відмовою в державній реєстрації з вказанням причин. Після врахування зауважень заявник може подати документи повторно. 2. Після прийняття документів які відповідають чинному законодавству орган державної реєстрації надає представнику ОСББ, який подав документи для державної реєстрації один примірник опису, сформованого за допомогою програмного забезпечення ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відмова у державній реєстрації або зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, можуть бути оскаржені заявником або іншими зацікавленими особами в установленому порядку. 3. В день проведення державної реєстрації ОСББ, технічний адміністратор Єдиного державного реєстру забезпечує передачу відомостей до інформаційних систем державних органів. Це важливо! Орган держреєстрації не має права вимагати від заявників подання документів, не передбачених чинним законодавством, і несе відповідальність за зберігання реєстраційної справи. Крок четвертий - відкриття рахунку в банку Після реєстрації ОСББ відкриває рахунок у банку. Внески мешканців (квартплата) надходять на цей рахунок та витрачаються виключно на будинок. Крок п’ятий – укладання угод. Ви маєте укласти всі необхідні угоди з утримання будинку та прибудинкової території та надання житлово-комунальних послуг. (ст.16,22 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку». Крок шостий – управління будинком Управління багатоквартирним будинком
здійснює об’єднання через свої органи управління. Створення ОСББ для нашого міста щось нове, невідоме та може викликати певну недовіру. Але в багатьох містах країни це стало повсякденною практикою. ОСББ надає можливість мешканцям отримати почуття реального господаря, відповідальність не тільки за свою квартиру, але й за свій будинок і прибудинкову територію. Чиста і постійно освітлена сходова клітина, справний ліфт, посаджені квіти, нова лава біля ганку і відремонтований дитячий майданчик у дворі- ось ті невеликі, але й знакові моменти, які дозволяють кожному мешканцю впевнитись у тому, що із створенням ОСББ його життя відчутно змінилась. Однією з переваг ОСББ є те, що члени Об’єднання співвласників такого будинку самостійно визначають кошторис утримання свого житла, розмір внесків на утримання будинку, структуру і стиль управління, формують штатний розклад, персональний склад працівників та їх заробітну плату (управителя, сантехника, двірника, електрика, бухгалтера тощо), мають право на оптимального вибору житлово-експлуатаційних послуг (вивіз сміття, дезінфекція, ремонтних робіт) мешканці будинку самі визначають черговість проведення поточного і головне набувають реального впливу на якість цих робіт. Створення, становлення і зміцнювання об’єднань співвласників, як самостійних юридичних осіб, є однією із основних цілей житлово-комунальної сфери в Україні. Управління комунальної власності запрошує всіх зацікавлених осіб для отримання консультації з питань створення Об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (вул.Набережна, буд.№24, каб.9, Харенко Тетяна Вікторівна 4 02 58 , 4 24 11). |